Aş fi vrut să fie această veste bună: Wizz Air va opera o cursă Bucureşti - Malmo, deci nu va mai trebui să merg la Budapesta pentru a ajunge rapid şi economic la Malmo, de unde mai sunt vreo 50 de minute cu trenul până la Angelholm.
Pe 28 octombrie 2013, o furtună violentă a lovit Danemarca şi sud-vestul Suediei, în special Skane. Vântul a atins viteza unui ciclon tropical, valurile au trecut peste diguri, iar multe porturi din regiune au fost inundate în urma fenomenului de storm surge.
Am urmărit cu îngrijorare veştile pe care le-am primit din portul vecin, Grotvik, unde câteva yachturi au fost smulse de pe cavaleţi şi câteva ambarcaţiuni legate la ponton s-au scufundat, inclusiv o nava mai mare a Pazei de Coastă Suedeze.
Din fericire, Sirius este o bătrânică grasă, iar cavaletul a fost solid construit. În plus, a fost permanent acoperit cu o prelată cauciucată. Din păcate însă, aceasta nu a rezistat rafalelor puternice de vânt şi, în timpul furtunii de la sfârşitul lui octombrie, a cărei operă distructivă a fost desăvârşită de una nouă, la începutul lui decembrie, s-a făcut zdrenţe.
În mod normal, câteva luni sub cerul liber nu ar trebui să afecteze o barcă. La urma urmelor, tocmai pentru a înfrunta valurile şi vântul acestea sunt construite. Prin definiţie, ele sunt concepute pentru a ţine apa în afară. Cutlass-ul 27 are însă un punct slab.
Accesul la motor se poate face din interiorul cabinei, sub scara de acces, dar şi din cockpit. Podeaua cockpitului poate fi ridicată, demontând aproape două duzini de şuruburi, facilitând reparaţiile la motor sau chiar înlocuirea sa uşoară. Din păcate, în ultimii ani, etanşarea acestui capac s-a uscat şi în lipsa unui nou strat de sikaflex sau altă pastă de etanşare marină, a permis infiltrarea apei de ploaie care a căzut în cockpitul rămas descoperit în urma sfâşierii prelatei protectoare.
Prin urmare, în urma ploilor care au căzut pe timpul iernii, apa s-a acumulat în santină, revărsându-se peste paiol, în cabină, inundând, în cele din urmă, motorul. Evident, aceasta nu a putut intra în motor, însă alternatorul a fost udat, iar aceasta este o veste cu adevărat proastă. Rămâne de văzut dacă au fost afectaţi şi pereţii despărţitori sau alte componente din lemn. Probabil că nu, întrucât paiolul este din teak, iar placajele din esenţe tropicale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu